tirsdag 4. februar 2014

Søtpotetkaker

Oppskriften på disse nydelige søtpotetkakene fant jeg da jeg så på Come Dine With Me på BBC (originalen til, og tusen ganger mer underholdende enn, Fire stjerners middag). Opprinnelig ble de servert alene som forrett, men jeg ønsket å bruke dem som en del av middagen og serverte dem derfor med stekt kylling og ovnsbakte grønnsaker. Jeg syntes dressingen trengte litt hvitløk, så derfor tilsatte jeg det. Disse var populære hos både store og små. :-) 


(4 pers.)

1 kg søtpotet i biter
2 ts soyasaus eller Worcestershiresaus
100 g hvetemel
1 ts salt
½ ts sukker
3 ss hakket vårløk
½ ts finhakket chili


100 g matyoghurt eller rømme
2 ss god olivenolje
1 ss sitronsaft
litt presset hvitløk
godt med hakket frisk koriander



Kok søtpotetene møre, la renne av lenge og mos med potetstapper. Bland inn resten av ingrediensene. Stek tynne kaker i panne. Bland sammen ingrediensene til dressingen og server.

Ingen kommentarer: